Obwodnica w planach

DŁUGOŚĆ - 24,299 km

I. Prace przygotowawcze

Obecny etap – wykonano dokumentację studialną obejmującą Studium Techniczno – Ekonomiczno -  Środowiskowe – etap II w ramach „Opracowania koncepcji programowej i materiałów do wniosku o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji drogi krajowej nr 78 Siewierz – Szczekociny do granicy województwa śląskiego z województwem świętokrzyskim) z obwodnicami miejscowości: Poręba i Zawiercie, Kroczyce i Pradła oraz Szczekociny” oraz materiały do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przedsięwzięcia

Etap zrealizowany:

14.07.2009r. - odbyło się posiedzenie Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych (KOPI) przy Generalnym Dyrektorze Dróg Krajowych i Autostrad.

16.03.2010r. - złożono wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w  Katowicach.

31.05.2011r. – uzyskano decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia, realizowanego według rekomendowanego wariantu 1 od km 105+654 do 116+150, dalej według wariantu 2 od km 116+150 do 121+500 i ponownie według wariantu 1 od km 121+500 do km 160+417,93.

05.10.2011r. – uzyskano decyzję Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska (GDOŚ), która spowodowała, że decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach stała się ostateczna.

Etap w realizacji:

W dniu 17.04.2015r. tut. Oddział wystąpił do Centrali GDDKiA o wyrażenie zgody na wszczęcie procedury przetargowej pozwalającej na wybór wykonawcy oraz na podjęcie prac projektowych związanych z budową obwodnicy miasta Poręba i Zawiercie w ciągu drogi krajowej nr 78. W chwili obecnej trwa uzgadnianie Programu Inwestycyjnego przedsięwzięcia z Centralą GDDKiA w Warszawie.

Dokumentacja winna zostać wykonana w podziale na dwa odcinki realizacyjne tj. :

Odcinek I – Siewierz - Poręba – Zawiercie (Kromołów) - od km 105+836 do km 122+409 realizowany w systemie „Projektuj i Buduj”;

Odcinek II – m. Zawiercie (Kromołów – Żerkowice) - od km 122+409 do km 130+135 realizowany w systemie „Projektuj i Buduj”.

II. Opis inwestycji

Przebieg drogi:

·         województwo: śląskie

·         powiat: będziński, zawierciański

·         gmina: Siewierz, Poręba, Łazy, Zawiercie, Ogrodzieniec

Podstawowe parametry techniczne:

·         klasa techniczna drogi: GP

·         prędkość projektowa: 80 km/h

·         szerokość jezdni: jednia jezdnia, 2 pasy ruchu po 3,5 m;

·         szerokość pobocza utwardzonego: 2,00 m

·         obciążenie nawierzchni: 115 kN

·         kategoria ruchu: KR6

Zakres inwestycji:

Efektem rzeczowym planowanej inwestycji będzie budowa obwodnicy Poręby i Zawiercia w ciągu drogi krajowej nr 78 od km 105+836 do km 130+135 na długości 24,299 km. Zostaną wybudowane trzy węzły, dwa skrzyżowania, obiekty mostowe w tym: 2 mosty, 12 wiaduktów w ciągu drogi krajowej. Ponadto wybudowane będą drogi serwisowe oraz dojazdowe do terenów przyległych, urządzenia ochrony środowiska oraz elementy odwodnienia drogi.

Wariantowanie przebiegu drogi:

STEŚ etap II dla inwestycji polegającej na budowie drogi krajowej nr 78 z obwodnicami zostało przygotowane jako materiał dla uzyskania Decyzji Środowiskowej. Przebieg trasy został rozpatrzony w czterech wariantach przez GDDKiA. Wszystkie warianty były szeroko konsultowane ze społeczeństwem, organami samorządowymi. Wszelkie protesty i postulaty zostały przeanalizowane przez tutejszy Odział przy udziale biura projektów. Wariant 1 wskazano jako rekomendowany we wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach budowy drogi i wybrany do realizacji.

Obiekty inżynierskie:

Odcinek I:

•       budowa wiaduktu nad ul. Kolejową w gm. Porębie,

•       budowa mostu nad rzeką Czarna Przemsza w gm. Łazy,

•       budowa wiaduktu nad DW nr 796 w gm. Łazy,

•       budowa wiaduktu nad linią kolejową PKP oraz nad ul. Grunwaldzką w gm. Zawiercie,

•       budowa wiaduktu w km 118+513 w gm. Zawiercie,

•       budowa wiaduktu nad DP1721S w gm. Zawiercie,

•       budowa mostu nad rzeką Czarna Przemsza w gm. Zawiercie,

•       budowa wiaduktu w ciągu DK78 nad linią kolejową w gm. Ogrodzieniec,

•       budowa wiaduktu nad drogą wojewódzką nr 791 (ul. Olkuska),

•       projektowany wiadukt w km 122+409 w gm. Zawiercie,

•       przebudowa systemu odwodnienia.

 Odcinek II:

•       budowa wiaduktu nad ul. Harcerską (DP 1730S) w gm. Zawiercie,

•       budowa wiaduktu nad ul. Karlińską (DP 1726S) w gm. Zawiercie,

•       budowa wiaduktu nad ul. Szymonowicza (DP1725S),

•       budowa wiaduktu w km 129+594 w gm. Zawiercie,

•       budowa skrzyżowania z istniejąca drogą DK-78 (ul. Jurajska, ul. Grobla),

•       przebudowa systemu odwodnienia

Węzły:

Wariant preferowany:                                                                                                           

•       budowa węzła „Kuźnica”,

•       budowa węzła „Zawiercie”,

•       budowa węzła „Kromołów”

 III. Podział zadania inwestycyjnego na etapy i kolejność ich realizacji

Inwestycję podzielono na 2 części, zgodnie z następującym podziałem:

Odcinek I – Siewierz - Poręba – Zawiercie (Kromołów) - od km 105+836 do km 122+409 realizowany w systemie „Projektuj i Buduj”;

Odcinek II – m. Zawiercie (Kromołów – Żerkowice) - od km 122+409  do km 130+135 realizowany w systemie „Projektuj i Buduj”.

 

źródło: GDDKiA 

Aby umieścić komentarz należy się najpierw zarejestrować.

joomla template