Strona główna Sport Źródło Kromołów

Źródło Kromołów

Relacja z obozu sportowego w Hiszpanii

Wpisany przez Juniorzy LKS Źródło środa, 27 lutego 2019 19:32

DZIEŃ PIERWSZY

Drugi tydzień ferii zimowych juniorzy "Źródełka" spędzili w Hiszpanii, w malowniczej miejscowości Lloret de Mar. Zostaliśmy zakwaterowani w hotelu Surfmar. Podróż na miejsce zajęła ponad 24 godziny a po przyjeździe i zakwaterowaniu, piłkarze dostali czas na rozpakowanie się. Zaraz po tym udaliśmy się na krótki spacer w celu zwiedzenia okolicy i podziwiania widoków. Następnie czekał na nas obiad, po którym zawodnicy dostali czas wolny. Po kolacji nie było czasu na odpoczynek, ruszyliśmy w kierunku Barcelony na mecz FC Barcelony - Real Valladolid (1:0). Późną nocą wróciliśmy do hotelu, gdzie wszyscy chętnie udali się na zasłużony wypoczynek.

DZIEŃ DRUGI

Drugi dzień zaczęliśmy od śniadania, po krótkiej przerwie drużyna udała się autokarem na pierwszy trening w Hiszpanii. Odbył się on na boisku ze sztuczną nawierzchnią i jego celem było przygotowanie motoryczne naszych zawodników do sezonu w III lidze. Po treningu zawodnicy wrócili do hotelu by udać się na obiad. Popołudniowy trening odbył się na tym samym boisku a zawodnicy pracowali nad otwarciem gry. Po powrocie do hotelu można uznać, że dzień drugi był już zakończony.

DZIEŃ TRZECI

Dzień ten odbył się bardzo podobnie do drugiego. Zawodnicy dwukrotnie trenowali na boisku z naturalną nawierzchnią, a po powrocie nie odpoczywali. Zażywali kąpieli w morzu Balearskim oraz zwiedzali pobliskie okolice.

DZIEŃ CZWARTY

Tym razem odbył się dzień bez treningu. Juniorzy zaraz po śniadaniu stawili się na zbiórkę, gdzie zaopatrzeni w prowiant ruszyli autokarem w stronę Barcelony. Na miejscu podopieczni Damiana Kot wraz z panią Klaudią Szycowską (opiekun grupy) udali się pod bazylikę Templo Expiatorio de la Sagrada Familia, czyli największy kościół w Barcelonie. Budowany od ponad 100 lat! Udało nam się obejrzeć całą budowlę od zewnątrz, z każdej strony. Następnie autokarem udaliśmy się w inną część miasta, gdzie znajdował się port, a z oddali można było dostrzec posąg Krzysztofa Kolumba. Z pomocą przewodnika udaliśmy się na największy deptak w Barcelonie - La Rambla.

Po niedługiej przechadzce dotarliśmy na targ gdzie można było kupić wiele egzotycznych owoców, spróbować wielu przysmaków oraz kupić wiele gatunków mięs i ryb. Na zwiedzenie tego miejsca zawodnicy dostali około 20 minut a po powrocie część drużyny udała się na posiłek do restauracji. Po posiłku, wszyscy udaliśmy się na zbiórkę w międzyczasie podziwiając ulice i uliczki tego pięknego miasta jakim jest Barcelona. Gdy cały zespół zebrał się w autokarze, niezwłocznie udaliśmy się nim pod stadion FC Barcelony - Camp Nou, by zwiedzić muzeum wewnątrz tego obiektu. Zwiedzanie trwało ponad godzinę a po jego zakończeniu udaliśmy się do Lloret de Mar.

DZIEŃ PIĄTY

Dzień piąty drużyna zaczęła od śniadania a następnie zbiórki na wyjazd do pobliskiej miejscowości Tossa de Mar gdzie z pomocą przewodnika, zawodnicy "Źródełka" mogli podziwiać wspaniałe widoki. Po powrocie drużyna udała się na obiad. W tym dniu nasi zawodnicy mieli zagrać sparing z drużyną CD Pallafolls, jednak przez strajk generalny w Katalonii nie doszło do tego meczu, a trener Damian Kot zorganizował zawodnikom trening.

DZIEŃ SZÓSTY

Dzień standardowo rozpoczął się śniadaniem, następnie trening na boisku naturalnym, potem obiad i kolacja. Największym wyzwaniem tego dnia jednak był wieczorny sparing z Girona FC. Pierwsza drużyna klubu występuje w LaLiga. Pomimo prowadzenia jakie objęli gospodarze po pierwszej połowie (2:0), naszym zawodnikom udało się doprowadzić w drugiej połowie do remisu 2:2. A bramki zdobyli: Radosława Waniaka oraz Dawida Bojdy. Resztę tego dnia zawodnicy spędzili między sobą w pokojach hotelowych, ciesząc się ostatnimi chwilami tego wyjazdu.

DZIEŃ SIÓDMY

No cóż, był to koniec naszego pobytu w tym pięknym miejscu. Rano cała drużyna stawiła się na śniadaniu a potem, zapakowała swoje bagaże do autokaru i wyjechaliśmy w stronę Polski. Hiszpania okazała się nie tylko pięknym miejscem do zwiedzania i trenowania, wiele się tam nauczyliśmy. Rozwinęliśmy się nie tylko na polu technicznym, taktycznym, motorycznym i mentalnym, ale stworzyliśmy niepowtarzalną atmosferę. Oprócz zdjęć i wspomnień, wywieźliśmy ducha drużyny, nawiązały się między nami silne więzi oraz poczucie spójności. Pełni pozytywnej energii, patrzymy optymistycznie w przyszłość i serdecznie zapraszamy na mecze III Ligi Wojewódzkiej Juniorów.

Dziękujemy naszym Rodzicom oraz firmom: INTERCOR - Państwu Elżbiecie i Piotrowi Jurczyk oraz ELEKTRO-BAL - Panu Jarosławowi Balickiemu za sfinansowanie naszego wyjazdu.

Zgrupowanie Juniorów w Hiszpanii

Wpisany przez Mariusz Golenia wtorek, 26 lutego 2019 19:21

Młodzi zawodnicy, trenerzy, działacze dziękują jeszcze raz firmom: INTERCOR - Państwu Elżbiecie i Piotrowi Jurczyk, ELEKTRO-BAL - Panu Jarosławowi Balickiemu oraz Rodzicom za możliwość odbycia zgrupowania w Lloret de Mar na Costa Brava.

Drużyna juniorów LKS Źródło powróciła w niedzielę, w południe, do Kromołowa ze zgrupowania w Hiszpanii. Wyjazd jak wszyscy podkreślają był bardzo udany. Warunki do trenowania były bardzo dobre. Gratką było obejrzenie na żywo meczu słynnej FC Barcelony i Messiego w akcji. A mecz sparingowy z drużyną juniorów GIRONA FC, który to klub gra w LaLidz,e był bardzo dobrą lekcją, treningiem oraz motywacją do dalszej pracy. Bardzo dobrym motywatorem przed zbliżającymi się rozgrywkami w III Lidze Wojewódzkiej.

Więcej o wyjeździe już w krótce. Relację z pobytu w Lloret de Mar przedstawią juniorzy klubu.

Wszystkich kibców - miłosników piłki nożnej - zapraszamy na stadion przy ul. Browar 7. Na mecze drużyn LKS ŹRÓDŁO - trampkarzy, juniorów oraz seniorów.

Start już w marcu.

Przerwa w sezonie piłkarskim

Wpisany przez Mariusz Golenia sobota, 12 stycznia 2019 23:08

Trwa przerwa w sezonie piłkarskim 2018/19. Wszystkie drużyny, piłkarze naszego klubu odpoczywają. Niemniej jednak już zaczynają się powoli przygotowania do rudny wiosennej. Sztab trenerski cały czas pracuje. I niebawem zaczną się pierwsze treningi. Drużyna seniorów pod wodzą trenera Bogdana Szadkowskiego zacznie przygotowania w lutym. W miesiącu styczniu dograne zostaną zapewne kwestie sparingów oraz treningów. Trener będzie kompletował kadrę. Zapewne będą to w większości zawodnicy grający w rundzie jesiennej w naszym klubie, ale może pojawią się nowe twarze. Na hali swoje przygotowania zaczną trampkarze, za których odpowiedzialny jest trener Marek Surowiec. Chłopcy już w styczniu zaczną zajęcia. Podobnie jak juniorzy, którzy awansowali do III Ligi Wojewódzkiej. Ale ich czeka miła niespodzianka. W nagrodę za ciężką pracę i uzyskany wynik sportowy drużyna wyjedzie w czasie ferii na zgrupowanie. W chwili obecnej klub podpisał umowę wstępną i przygotowywany jest wyjazd w czasie ferii drużyny do Lloret de Mar. Kurortu na Costa Brava, w prowincji Girona w Hiszpanii. Oddalonego 70 km od Barcelony. Chłopcy oprócz bardzo dobrych warunków do trenowania w promieniach słońca, będą mieli możliwość zwiedzenia Barcelony oraz pójścia na mecz słynnej FC Barcelony. Po raz kolejny wyjazd młodzieży jest możliwy dzięki wielkiej życzliwości Państwa Elżbiety i Piotra Jurczyk – firmie „INTERCOR”, którzy współfinansują wyjazd wraz z Rodzicami naszych młodych piłkarzy. Bardzo dziękujemy w imieniu zarządu klubu Pani Elżbiecie i Panu Piotrowi oraz Rodzicom za tak wspaniała nagrodę dla chłopców. Za docenienie ich ciężkiej pracy, jaką włożyli w wywalczenie przez drużynę awansu do III Ligi. Miniony rok był dla naszego klubu jak i dzielnicy niezwykle udany i jubileuszowy. Oby nie gorszy był rok 2019, czego życzę zawodnikom, trenerom, dobroczyńcom klubu oraz wszystkim kibicom.

Program Klub 2018'

Wpisany przez Mariusz Golenia niedziela, 12 sierpnia 2018 12:00

Nasz klub sportowy LKS ŹRÓDŁO ponownie przystąpił do programu ogłoszonego przez Ministerstwo Sportu i Turystyki – PROGRAM KLUB 2018

„PROGRAM „KLUB” w ramach rozwijania sportu poprzez wspieranie przedsięwzięć z zakresu upowszechniania sportu dzieci i młodzieży na rok 2018.

Program "Klub" wspiera przedsięwzięcia z zakresu sportu dzieci i młodzieży, realizowane przez kluby sportowe, funkcjonujące na poziomie lokalnym, przyczyniając się tym samym do budowy kapitału społecznego, tworząc propozycje aktywnego spędzania wolnego czasu dla dzieci i młodzieży. Przedmiotem dofinansowania są podstawowe elementy wpływające na efektywne funkcjonowanie klubu sportowego tj. wynagrodzenie szkoleniowców prowadzących zajęcia sportowe, organizacja obozów sportowych lub zakup sprzętu.”

Mając ubiegłoroczne doświadczenia, kiedy to otrzymaliśmy dotację na grupę młodzieżową, postanowiliśmy ponownie i w tym roku starać się o dofinansowanie zajęć treningowych młodzieży. Dzięki pomocy zaprzyjaźnionych i sympatyzujących z klubem mieszkańców naszej dzielnicy napisany został wniosek i przygotowana została cała dokumentacja. Po przesłaniu formularzy oczekiwaliśmy na weryfikację i decyzję. Ku naszej uciesze wniosek został poprawnie napisany. Nie miał żadnych zastrzeżeń i mogliśmy się cieszyć z przyznanej dotacji w wysokości 10 tyś zł. Zgodnie z wpisanym celem finanse zostaną przeznaczone na zakup sprzętu i wynagrodzenie szkoleniowca. Po zakończeniu sezonu jesiennego zostanie wniosek rozliczony. W czym, jak w ubiegłym roku, pomogą nam Państwo Joanna i Karol Czapla, za co wraz z Prezesem Kazimierzem Miśtą bardzo dziękujemy. Przesłane zostaną umowy, faktury, harmonogramy, listy obecności, plany szkoleń, dziennik zajęć. Wszystkie te dokumenty mają potwierdzić prawidłowość wykorzystanych funduszy. Może jeszcze jakiś kolejny program pojawi się w tym roku? Jeśli zostanie ogłoszony, po przeanalizowaniu regulaminu za pewne będziemy się starali z niego skorzystać. Złożyć wniosek i czekać na pozytywne rozstrzygnięcie.

Inauguracja sezonu 2018/19 w Klasie Okręgowej Śląskiego ZPN - ZINA - grupa: Katowice 4

Wpisany przez Mariusz Golenia czwartek, 09 sierpnia 2018 20:05

Zapraszamy wszystkich kibiców na inauguracyjny mecz LKS ŹRÓDŁO sezonu 2018/19 w Klasie Okręgowej - ZINA - Grupa: Katowice 4 - Śląskiego ZPN w Katowicach. Nasz klub jako beniaminek tych rozgrywek spotka się w najbliższą sobotę również z beniaminkiem z Bobrownik Śląskich - popularnymi BOBRAMI. Po krótkiej wakacyjnej przerwie trener Bogdan Szadkowski po rozmowach z zawodnikami spotkał się z drużyną na pierwszych treningach. Głównym celem zarządu i trenera było utrzymanie obecnej kadry i dokooptowanie zdolnych juniorów z team-u trenera Damian Kota. Praktycznie w całości pozostała kadra, która wywalczyła awans, ale małe roszady nastąpiły. Trzech zawodników przeszło do MKS Poręba: Łukasz Zamora, Patryk Otczyk i Dawid Janoska. Dziękujemy im za grę w naszym klubie i ich wkład w awans. A w szeregach czerwono-zielonych witamy: Dawida Karpińskiego, Michała Gajewicza, Krystiana Kowalika i powracającego wychowanka klubu Tomka Kukułkę. Dodatkowo do kadry dołączyli juniorzy, którzy mają już występy za sobą w drużynie seniorów, z czego wszyscy w klubie się cieszymy. A są nimi: Czarek Seweryn, Igor Kolanko, Łukasz Musiałek i bramkarz Kacper Szczepanek. Życzymy całej drużynie sukcesów w nowej klasie rozgrywkowej, a leczącym kontuzję: Łukaszowi Gibowiczowi (popularnemu "Gibonowi") i Sławkowi Turlejowi szybkiego powrotu na boisko i dołączenia do zespołu. Poniżej zaproszenie na pierwszy mecz oraz terminy dwóch kolejnych w ciągu tygodnia. Cały terminarz zamieścimy na stronach portalu Społeczności Kromołowa i fb klubu w terminie późniejszym, ponieważ drużyna planuje wszystkie mecze u siebie rozgrywać w soboty o godzinie 11.00. Po zaakceptowaniu zmian przez Śląski ZPN podamy terminy do wiadomości wszystkich kibiców i sympatyków naszego klubu. Jeszcze raz w imieniu zarządu klubu - ZAPARSZAMY NA STADION w KROMOŁOWIE przy ul. Browar 7 na wszystkie mecze naszych drużyn: seniorów, juniorów i trampkarzy.